Logo AMS
Czym jest DOOH?

Czym jest DOOH?

DOOH, czyli digital out-of-home, to cyfrowa reklama zewnętrzna i wewnętrzna. Występuje w formie ekranów, na których prezentowane są treści reklamowe.

Czym jest DOOH?

DOOH, czyli digital out-of-home, to cyfrowa reklama zewnętrzna i wewnętrzna. Występuje w formie ekranów, na których prezentowane są treści reklamowe. Nośniki umieszczane są w przestrzeni publicznej, obiektach usługowych i budynkach użyteczności publicznej oraz w środkach transportu. DOOH można klasyfikować m.in. ze względu na wielkość i typ nośnika, jego lokalizację, funkcje czy parametry techniczne.

Typy nośników

Miasta

Cyfrowy billboard wolnostojący

Cyfrowy billboard wolnostojący

(digital billboard)

duża przestrzeń ekspozycyjna, szeroki zasięg

ograniczenia prawne

Cyfrowy billboard na elewacji

Cyfrowy billboard na elewacji

duża powierzchnia w centrum miasta

uzależnienie od właściciela nieruchomości, ograniczenia prawne

Cyfrowy billboard na rusztowaniu

Cyfrowy billboard na rusztowaniu

(temporary digital billboard on scaffolding)

duża przestrzeń w niedostępnych lokalizacjach

tymczasowy, ograniczenia prawne

Cyfrowe nośniki przy drogach

Cyfrowe nośniki przy drogach

szeroki zasięg (kierowcy, pasażerowie)

krótki czas interakcji z reklamą, ograniczenia prawne

Prestiżowe cyfrowe lokalizacje

Prestiżowe cyfrowe lokalizacje

(digital spectaculars)

charakter atrakcji turystycznej, lokalizacje w centrach miast

ograniczona liczba punktów, wysoki koszt

Cyfrowy Citylight wolnostojący

Cyfrowy Citylight wolnostojący

(digital poster)

niezależny, łatwy w montażu w różnych przestrzeniach, na poziomie wzroku

niewielka powierzchnia

Cyfrowy citylight w wiacie przystankowej

Cyfrowy citylight w wiacie przystankowej

(bus shelters)

długi czas interakcji z pasażerami, wpisany w infrastrukturę, duża liczba lokalizacji (przystanków)

niewielka powierzchnia

City infokiosk

City infokiosk

wartość dodana dla użytkowników (mapy, informacje o mieście), ruchliwe punkty miasta, na poziomie wzroku

ograniczona możliwość ekspozycji reklam, niezbędna stała obsługa (np. aktualizowanie kontentu)

Budka telefoniczna

Budka telefoniczna

wartość dodana dla użytkowników (np. darmowe Wi-Fi), dobre lokalizacje w miastach, na poziomie wzroku

koszty utrzymania

Kiosk uliczny

Kiosk uliczny

(street level newsstand)

relatywnie duża powierzchnia, dobre lokalizacje w miastach, na poziomie wzroku

ograniczona liczba lokalizacji (kiosków)

Uliczny wyświetlacz

Uliczny wyświetlacz

(digital urban street side)

łatwy w montażu w wielu przestrzeniach

niewielka powierzchnia, krótki czas interakcji z reklamą

Schody

Schody

ciekawa, zaskakująca forma, długi czas kontaktu z reklamą (podczas wchodzenia)

ograniczona liczba lokalizacji, wymagająca forma ekspozycji

Typy nośników

Dworce i stacje tranzytowe

Cyfrowy billboard na dworcu

Cyfrowy billboard na dworcu

duża przestrzeń ekspozycyjna, szeroki zasięg

odciąga uwagę od komunikatów dla pasażerów

Wielkopowierzchniowa reklama cyfrowa indoor

Wielkopowierzchniowa reklama cyfrowa indoor

duża przestrzeń ekspozycyjna, szeroki zasięg, długi czas interakcji z odbiorcą

inwazyjny charakter, odciąga uwagę od komunikatów dla pasażerów

Cyfrowy citylight wolnostojący indoor

Cyfrowy citylight wolnostojący indoor

łatwy w montażu w wielu przestrzeniach, na poziomie wzroku, dodatkowa funkcja informacyjna

niewielka powierzchnia

Typy nośników

Metro i Taxi

Reklama w metrze

Reklama w metrze

(citylight underground)

łatwy w montażu w wielu przestrzeniach, na poziomie wzroku, szeroki zasięg, dodatkowa funkcja informacyjna

małe formaty, krótki czas interakcji

Reklama przy ruchomych schodach

Reklama przy ruchomych schodach

długi czas interakcji, możliwość wykorzystania wielu nośników jednocześnie, brak „rozpraszaczy”

mały format, mało lokalizacji

Na dachu taksówki

Na dachu taksówki

mobilność, wysoki zasięg

mały format, krótki czas interakcji

W taksówce

W taksówce

bliskość odbiorcy, skupienie uwagi

niski zasięg

Reklamy wyświetlane na peronach

Reklamy wyświetlane na peronach

długi czas interakcji, niewielki koszt, łatwy montaż, możliwość wpisania w istniejącą architekturę

tymczasowy charakter, niska jakość obrazu

Reklama w środkach transportu

Reklama w środkach transportu

długi czas interakcji z reklamą, dodatkowa funkcja informacyjna

mały format

Typy nośników

Lotniska

Wyświetlacze przy odprawie

Wyświetlacze przy odprawie

wpisane w infrastrukturę lotniska, uatrakcyjnia czas oczekiwania

odciągają uwagę od komunikatów dla pasażerów, podróżni bywają skupieni na innych czynnościach

Ekran tablicy odlotów

Ekran tablicy odlotów

przestrzeń naturalnie przyciągająca wzrok pasażerów, relatywnie duża powierzchnia ekranu, zlokalizowane w wielu punktach lotnisk (widoczne nie tylko dla podróżnych)

reklama może przeszkadzać w odczytywaniu komunikatów

Wyświetlacze przy odbiorze bagażu

Wyświetlacze przy odbiorze bagażu

uatrakcyjnia czas oczekiwania, różnorodność formatów, możliwość targetowania ze względu na destynację

ograniczona liczba odbiorców, pasażerowie skupieni na innych czynnościach

Cyfrowe punkty orientacyjne

Cyfrowe punkty orientacyjne

dobrze wkomponowany w przestrzeń, dodatkowa funkcjonalność dla pasażerów

z reguły niewielka liczba nośników

Video wall w strefie handlowej

Video wall w strefie handlowej

uatrakcyjnia czas spędzony na lotnisku, możliwość dotarcia do odbiorców w punkcie sprzedaż

przytłaczająca skala

Typy nośników

Centra handlowe i sklepy

Interaktywne wyświetlacze

Interaktywne wyświetlacze

pomocne i angażujące odbiorców (np. nawigacja po obiekcie), duża przestrzeń ekspozycyjna

niski zasięg

Ekrany na wejściu do sklepu

Ekrany na wejściu do sklepu

dynamiczne zaproszenie do sklepu, wysoki zasięg

może wprowadzić nieład estetyczny

Video wall w centrum handlowym

Video wall w centrum handlowym

duża przestrzeń, wysoki zasięg

przytłaczająca skala

Wyświetlacze i video walle w witrynach sklepowych

Wyświetlacze i video walle w witrynach sklepowych

szeroki zasięg, interakcja ze sklepem, efekt zakupowy

może wprowadzić nieład estetyczny na ulicy

Video wall i wyświetlacze w sklepie

Video wall i wyświetlacze w sklepie

uatrakcyjnia przestrzeń sklepową, interakcja ze sklepem, efekt zakupowy

niski zasięg

Reklamy przy kasie

Reklamy przy kasie

uatrakcyjnia czas tracony w kolejce, długi czas kontaktu, możliwość interakcji

niski zasięg, małe formaty

Typy nośników

Restauracje

Cyfrowe menu

Cyfrowe menu

bliskość odbiorcy, mało „rozpraszaczy”

niski zasięg

Kiosk samoobsługowy

Kiosk samoobsługowy

usprawnia proces sprzedażowy, pozwala eksponować rekomendacje

niski zasięg, odrzucany przez część klientów

Sekcja jedzeniowa

Sekcja jedzeniowa

jedzeniowa

długi czas ekspozycji, mało „rozpraszaczy”

inwazyjny charakter

Out-of-home TV

Out-of-home TV

(poza restauracjami występuje też m.in. na siłowniach, w szpitalach etc.)

uatrakcyjnia czas, źródło infotainment (połączenia informacji z rozrywką), możliwość wąskiego targetowania

odbiorcy skupieni na innych czynnościach, wiele „rozpraszaczy” dookoła

Digital Out-of-Home

To tylko wycinek raportu "Digital Out-of-Home"

W pełnym raporcie:

  • pełna i wyczerpująca charakterystyka DOOH na świecie, w Londynie, Berlinie, Sao Paolo, Paryżu i Polsce,
  • kilkadziesiąt autorskich zdjęć dokumentujących ciekawe nośniki,
  • przykłady nośników i reklam DOOH,
  • dodatkowe dane i zestawienia,
  • ponad 140 stron inspiracji i wiedzy.
POBIERZ PEŁNY RAPORT