Logo AMS
Wstęp

Wstęp

Raport wydany przez infuture hatalska foresight institute dotyczący rynku komunikacji cyfrowej DOOH, przygotowany na zlecenie AMS.

Wstęp

Na potrzeby niniejszego raportu infuture hatalska foresight institute przeprowadził m.in. field research w Londynie, Berlinie oraz w Paryżu (uzupełniony obserwacjami z Budapesztu i Mediolanu). Celem badania było uzyskanie odpowiedzi m.in. na następujące pytania: jakie formaty DOOH występują w odwiedzanych miastach, jakie treści reklamowe są na nich wyświetlane, czy są one zależne od pory dnia, jak reagują na DOOH przechodnie, w jakich miejscach ustawiono ekrany, czy można do nich podejść oraz czy są interaktywne, jak lokalizacja wpływa na format nośników etc. Wyniki badań znajdują się w raporcie.

Natalia Hatalska

Natalia Hatalska

CEO, Head of Foresight, infuture hatalska foresight institute

Digital Out-of-Home to jedno z tych mediów reklamowych, które mają obecnie ogromny potencjał. Łączy bowiem świat fizyczny ze światem cyfrowym. Potencjał ten dostrzegają dziś nie tylko marki, ale coraz częściej także same miasta, zwłaszcza w Europie Zachodniej. Niestety, w Polsce DOOH wciąż pozostawia wiele do życzenia, zwłaszcza w warstwie kreatywno-użytecznej. Mam nadzieję, że raport, który trzymacie Państwo w rękach i którego celem było wskazanie najlepszych praktyk z tego obszaru w takich miastach jak Londyn, Paryż czy Berlin, stanie się przyczynkiem do dyskusji na temat roli DOOH w przestrzeni polskich miast i ewentualnych kierunków jego rozwoju.

Marek Kuzaka

Marek Kuzaka

Prezes Zarządu AMS

Rozwiązania dobrze wpisujące się w przestrzeń publiczną, bazujące na nowoczesnym designie, respektujące zasady ochrony środowiska naturalnego, mające społeczną akceptację i dające w związku z tym szansę na dwustronną, inteligentną komunikację - to przyszłość Digital Out-of-Home. Chcielibyśmy, aby ten raport otworzył szerszą dyskusję na temat miejsca i roli cyfrowego OOH zarówno w przestrzeni publicznej, jak i w media planach, szczególnie tych przygotowywanych według strategii marketingu 4.0.

Digital Out-of-Home

To tylko wycinek raportu "Digital Out-of-Home"

W pełnym raporcie:

  • pełna i wyczerpująca charakterystyka DOOH na świecie, w Londynie, Berlinie, Sao Paolo, Paryżu i Polsce,
  • kilkadziesiąt autorskich zdjęć dokumentujących ciekawe nośniki,
  • przykłady nośników i reklam DOOH,
  • dodatkowe dane i zestawienia,
  • ponad 140 stron inspiracji i wiedzy.
POBIERZ PEŁNY RAPORT