DOOH, czyli digital out-of-home, to cyfrowa reklama zewnętrzna i wewnętrzna. Występuje w formie ekranów, na których prezentowane są treści reklamowe. Nośniki umieszczane są w przestrzeni publicznej, obiektach usługowych i budynkach użyteczności publicznej oraz w środkach transportu. DOOH można klasyfikować m.in. ze względu na wielkość i typ nośnika, jego lokalizację, funkcje czy parametry techniczne.
duża przestrzeń ekspozycyjna, szeroki zasięg
ograniczenia prawne
duża powierzchnia w centrum miasta
uzależnienie od właściciela nieruchomości, ograniczenia prawne
duża przestrzeń w niedostępnych lokalizacjach
tymczasowy, ograniczenia prawne
szeroki zasięg (kierowcy, pasażerowie)
krótki czas interakcji z reklamą, ograniczenia prawne
charakter atrakcji turystycznej, lokalizacje w centrach miast
ograniczona liczba punktów, wysoki koszt
niezależny, łatwy w montażu w różnych przestrzeniach, na poziomie wzroku
niewielka powierzchnia
długi czas interakcji z pasażerami, wpisany w infrastrukturę, duża liczba lokalizacji (przystanków)
niewielka powierzchnia
wartość dodana dla użytkowników (mapy, informacje o mieście), ruchliwe punkty miasta, na poziomie wzroku
ograniczona możliwość ekspozycji reklam, niezbędna stała obsługa (np. aktualizowanie kontentu)
wartość dodana dla użytkowników (np. darmowe Wi-Fi), dobre lokalizacje w miastach, na poziomie wzroku
koszty utrzymania
relatywnie duża powierzchnia, dobre lokalizacje w miastach, na poziomie wzroku
ograniczona liczba lokalizacji (kiosków)
łatwy w montażu w wielu przestrzeniach
niewielka powierzchnia, krótki czas interakcji z reklamą
ciekawa, zaskakująca forma, długi czas kontaktu z reklamą (podczas wchodzenia)
ograniczona liczba lokalizacji, wymagająca forma ekspozycji
duża przestrzeń ekspozycyjna, szeroki zasięg
odciąga uwagę od komunikatów dla pasażerów
duża przestrzeń ekspozycyjna, szeroki zasięg, długi czas interakcji z odbiorcą
inwazyjny charakter, odciąga uwagę od komunikatów dla pasażerów
łatwy w montażu w wielu przestrzeniach, na poziomie wzroku, dodatkowa funkcja informacyjna
niewielka powierzchnia
łatwy w montażu w wielu przestrzeniach, na poziomie wzroku, szeroki zasięg, dodatkowa funkcja informacyjna
małe formaty, krótki czas interakcji
długi czas interakcji, możliwość wykorzystania wielu nośników jednocześnie, brak „rozpraszaczy”
mały format, mało lokalizacji
mobilność, wysoki zasięg
mały format, krótki czas interakcji
bliskość odbiorcy, skupienie uwagi
niski zasięg
długi czas interakcji, niewielki koszt, łatwy montaż, możliwość wpisania w istniejącą architekturę
tymczasowy charakter, niska jakość obrazu
długi czas interakcji z reklamą, dodatkowa funkcja informacyjna
mały format
wpisane w infrastrukturę lotniska, uatrakcyjnia czas oczekiwania
odciągają uwagę od komunikatów dla pasażerów, podróżni bywają skupieni na innych czynnościach
przestrzeń naturalnie przyciągająca wzrok pasażerów, relatywnie duża powierzchnia ekranu, zlokalizowane w wielu punktach lotnisk (widoczne nie tylko dla podróżnych)
reklama może przeszkadzać w odczytywaniu komunikatów
uatrakcyjnia czas oczekiwania, różnorodność formatów, możliwość targetowania ze względu na destynację
ograniczona liczba odbiorców, pasażerowie skupieni na innych czynnościach
dobrze wkomponowany w przestrzeń, dodatkowa funkcjonalność dla pasażerów
z reguły niewielka liczba nośników
uatrakcyjnia czas spędzony na lotnisku, możliwość dotarcia do odbiorców w punkcie sprzedaż
przytłaczająca skala
pomocne i angażujące odbiorców (np. nawigacja po obiekcie), duża przestrzeń ekspozycyjna
niski zasięg
dynamiczne zaproszenie do sklepu, wysoki zasięg
może wprowadzić nieład estetyczny
duża przestrzeń, wysoki zasięg
przytłaczająca skala
szeroki zasięg, interakcja ze sklepem, efekt zakupowy
może wprowadzić nieład estetyczny na ulicy
uatrakcyjnia przestrzeń sklepową, interakcja ze sklepem, efekt zakupowy
niski zasięg
uatrakcyjnia czas tracony w kolejce, długi czas kontaktu, możliwość interakcji
niski zasięg, małe formaty
bliskość odbiorcy, mało „rozpraszaczy”
niski zasięg
usprawnia proces sprzedażowy, pozwala eksponować rekomendacje
niski zasięg, odrzucany przez część klientów
długi czas ekspozycji, mało „rozpraszaczy”
inwazyjny charakter
uatrakcyjnia czas, źródło infotainment (połączenia informacji z rozrywką), możliwość wąskiego targetowania
odbiorcy skupieni na innych czynnościach, wiele „rozpraszaczy” dookoła
W pełnym raporcie: